Magnetoterapie

Používání magnetoterapeutických přístrojů jsem si velmi oblíbila nejen já, ale i moji pacienti, vlastní psi a rodina.

Přístroj vytváří pulzní magnetické pole, které indukuje ve tkáních slabý elektrický proud podněcující buněčnou aktivitu. Používám přednastavené terapeutické programy, magnet se položí na, pod nebo okolo oblasti, kterou chceme vystavit jeho působení. Pulzní magnetoterapie zlepšuje celkový metabolismus buněk a prokrvení tkání, zdokonaluje tedy látkovou výměnu a urychluje proces hojení. Zvyšuje také celkovou obranyschopnost, má analgetický účinek, pomáhá zrelaxovat svaly, do těla se působením magnetického pole vyplavují endorfiny (pozitivní hormony).

Magnetoterapie je tedy vhodná například pro urychlení hojení pooperačních ran, pro omezení bolestivosti, urychlení hojení fraktur, regeneraci po traumatech svalů a šlach, pro zlepšení kondice a regenerace seniorů, zvýšení výkonnosti sportovních a pracovních psů, nebo také pro redukci stresu. Vždy je před použitím nutné vyloučit kontraindikace (např. zhoubné nádory, krvácivé stavy, gravidita, hyperfunkce štítné žlázy a nadledvinek, epilepsie, akutní virové onemocnění).

Výhodou je nebolestivá a neinvazivní aplikace, magnetické pole také proniká přes deky, obvazy, kotce atd., je tedy možné umístit magnet pro psíka velmi pohodlně, např. pod pelíšek, když v něm odpočívá. Magnet lze použít i při hojení fraktur s kovovým implantátem.

Přístroj lze zapůjčit domů (minimální výpůjční doba je 1 týden), nebo docházet na terapii do ordinace, kde je možné současně provést manuální terapii (psík je ošetřen na magnetu během jeho působení). Terapeutický program trvá 60 min, zapínám i víckrát denně. Aby měla magnetoterapie dlouhodobý účinek, je třeba aplikovat několikrát týdně.